Политика


"СВОБОДА ИЛИ СМЪРТ!"

Само като си помисля как биха звучали като житейско кредо – принцип , според който да живееш – и да умреш,ако трябва – тези огнени думи на нашите революционери:
„Свобода или смърт!“

В ушите на съвремениците ни -
заради които твари човекоподобни са пожертвани толкова благородни човешки животи !

Същите съвременници,които осмислят жалкото си съществувание под неутолимия нагон на шкембетата си и скудоумните звуци на местната чалга.

То поне истинска чалга да беше!

И ме напушва смях!

И ми става лошо!

И вечер на една ракия псуваме всички , дето ни пречат да удължим същото това жалко съществувание!

Ама псуваме пред жена си – и то тихичко – да не ни чуят комшиите и кокошките в двора!

Тия страхливи до смърт мишки!

Ама и те са чули,че трябва да хвалим героите,загинали за свободата на Отечеството!

Щото сега е напълно безопасно – няма ги Ботев и Левски – да ви теглят по една майна!

Та една дама тука,ми пише патетично и високопарно,ама без никаква конкретика:
“Трябва да действаме,за да променим нещата!“

И аз й отговарям – „Ето,аз действам – пиша писмо до Меркел – и й искам сметка за  подкрепата й за мафията в България!

Пиша статии срещу „Тартора на мафията“ Борисов!

2009 година,когато въпросният мафиот превзе цялата власт тук – на крилете на феноменалния простонароден възторг – написах :
“Аз се срамувам от Вас,господин ,Министър- председател!“

И ме обругаха светкавично – и ме блокираха!

Един фанатичен фен на Мутрата си позволи наглостта да произнесе следната мръсна фраза,когато нарекох неговия идол Борисов „тъп комуняга”:
„Малко е лежал баща ти в затвора!”

И дотам беше от високоморалната и борбена дама – ни дума,ни вопъл,ни стон!

Застина вероятно в нарцистичния порив на патетичното  възмущение срещу„абстрактното зло”!

Когато стане дума за конкретни действия срещу мафията тук – никакви ни няма!

Леко бе – що ви е толкоз страх!

Ще се опитат да ви вземат хляба – на първо време -то е ясно!

Ако са ви дали работа преди това – за да ви вербоват за каузата на ГЕРБ!

Щото всички сте овързани като прословутите свински черва!

Ама после – като се погледнете в огледалото една прекрасна сутрин – да не се погнусите от себе си!

И да си речете :
“Как можах да се превърна в такова жалко лигаво човече – досущ мекотело!“

Казваха и възторжените фенове на Хитлер и Сталин след време,когато стана ясно ,че са загубили:
„Ама ние не сме знаели,какви ги е вършил тоя!“

Дълбоко не вярвайки си – и презирайки се до гроб!

Да споделим тяхното презрение!


НИКОЛАЙ РИЗОВ

--------------------------------------------------

Отворено писмо до госпожа Федералния канцлер на 
Германия Ангела Меркел
















Многоуважаема госпожо Меркел,
Преди няколко дена Вие сърдечно посрещнахте министър-председателя на България Борисов.
Знаете ли Вие, кого прегръщате и целувате!
Как бихте се почувствала,ако знаехте,че сте взела в прегръдката си и целунала кръстника на българската мафия!
Как бихте се почувствала,ако знаехте,че Вие ,например,сте прегърнала и целунала Хитлер!
Вие произхождате от Източна Германия-и Вие лично познавате „достойнствата” на социализма.
Въпросният Борисов е издънка на бившия режим-член на комунистическата партия на България и по-късно личен телохранител на комунистическия диктатор Тодор Живков.
И по-нататък това лице потъва в криминалния ъндърграунд.
И по-нататък това лице се превръща в символ на корупцията и престъпността в България.
Не мога да си представя,че Вие не знаете,кого трябваше да прегръщате и целувате-най-малкото заради протокола!
Следователно Вие много добре сте знаела,кого сте прегърнала и целунала!
„Ние трябва да продължаваме да го тласкаме в правилната посока, но никога не трябва да забравяме,с кого си имаме работа”, отбелязва през 2006 година посланикът на САЩ в България в грама до правителството на САЩ-по отношение на бъдещия премиер на България.
”Може да е зло кучето,но пък то е наше куче!”,както гласи известната фраза.
Но Вие трябва също да знаете, че тази целувка покварява морала на широки слоеве от нашия народ – и по този начин целувката унищожава съпротивителните сили на нашия народ срещу мафията!
Защото мафията тотално е взела под контрол държавата ни и ние в нашата мизерна страна сме принудени да разчитаме на вашата помощ. Но за съжаление досега напразно!
И така, ако Вие не сте знаела, с кого си имате работа, това би трябвало да означава, че Вие сте слаб политик!
Ако обаче Вие много добре сте знаела това,това би трябвало да означава,че Вие сте лицемерка!
Вие осъзнахте и признахте грешките си по отношение на мигрантите!
Моля Ви,не повтаряйте същата грешка по отношение на българската мафия-сложете край на подкрепата Ви за мафията в България!
И така-слаб политик,или лицемерка ,от една страна.
Или да бъдете съратничка в нашата борба срещу българската мафия, от друга страна.
И вследствие на това да спечелите уважението и признанието на почтените хора в България!
Изборът е Ваш!

С приятелски поздрави:
Николай Ризов
Благоевград
България


-----------------------------------------------------------------------------------------------

O, ВРЕМЕНА! О, НРАВИ!


Не мога да проумея би ли трябвало да попречат на едно приятелство различните политически възгледи.
Нали уж в спора се раждала истината.

Иначе то стана като в оня съветски виц,нещо от сорта: Папагалът е мой, но не споделям неговите политическите възгледи!

Спокойно бе, нали това беше по презумпция смисълът на демокрацията – букетът от различни мнения, разбира се по възможност собствени и добре аргументирани.

Май ще си останем с болшевишкото противопоставяне на всяко мнение, което не съвпада с нашето уникално.

Мнение, което сме чули от телевизора между две ракии вечер, от поредния изпечен манипулатор и кариерист долен.

Едно време заради това напуснах СДС, дето с такава любов и надежда го основахме в Благоевград, когато 39-тимата болшевики започнаха да се валят по улиците в „гладна стачка“.

С претенции за универсалната истина и обругаване и смазване в типичен ленинско-сталински болшевишки стил на всички с различно мнение.

И което в крайна сметка доведе до тоталния погром на СДС!

Набедиха за „комунисти“ такива хора като Петър Дертлиев и Милан Дренчев – гнили по комунистическите концлагери, и кой ли не още, дето опитваше да им говори разумно.

Като моя милост например, с баща оставил по комунистическите затвори 9 златни години от младостта си.

И никой не помни Илия Минев, а синчетата на комунистическата номенклатура са първи демократи!

И представители на западните „демократични“ правителства, партии и фондации.

И сега комунистът с партийна книжка Борисов е демократ, а аз, син на „враг на народа“, съм „комунист“!

И резултатът е потресаващ, но напълно закономерен – камък върху камък не остана от онова СДС, както пророкувах 91, а моята благоверна не вярваше! Който сее ветрове, ще пожъне бури!

И в момента жалките остатъци от „автентичната“десница са извън парламента, защото се превърнаха в лакеи на една комунистическа второразрядна мутра и службогонци нечестиви!

А мутренските метастази на комунизма, нарекли се „десни“ и лицемерно приети от Европа, в лицето на ГЕРБ, представляват антикомунизма в България!

И на власт е посткомунистическата мафия и е стъпкан в калта законът и правото, и корупция се вихри навсякъде и безнаказано!

Та за какво говорехме: приемам всякакви мнения, но не повторени в папагалски стил, а солидно аргументирани.

И нека това не пречи на , а обогатява приятелството ни!

Помня Татко често цитираше една сентенция: „Ако всички мислят еднакво значи никой не мисли.“

Извинявам се за правописните грешки, като даскал, но съм леко афектиран, току-що го пиша на коляно!

Бъдете здрави, скъпи приятели!


НИКОЛАЙ РИЗОВ


-------------------------------------------------



Гигантско, све­товноисторическо разширяване на демокрацията, нейното превръщане от лъжа в истина

(Относно болшевика Улянов-Сугарев и идеологията на марксизма- ленинизма)




                                                            
  Колаж:Ники Ризов





Във връзка с актуалната обществено- политическа ситуация в страната, уличните протести и нечистоплътните усилия на определени ментори за насочването им в изгодното за тях политическо русло нека сравним  статията на идеолога на болшевишката революция Владимир Илич Ленин  "За  „Демокрацията” и Диктатурата” с новоизлюпеното сълзливо послание на стария син революционер и създател на художествено- публицистични текстове Едвин Сугарев „Открито писмо на Едвин Сугарев до премиера Орешарски” по посочените по- долу пунктове. Целта ни е установяването на еднотипен болшевишки мироглед в двата текста.

   I.            Старото
 II.            Новото
III.            Инструмент на промяната
IV.            Начин за осъществяване на  промяната
 V.            Маниакална убеденост в собствената  непогрешимост и готовност за революционни действия (насилие)
VI.            Резултати от този тип идеология


I.                   Старото общество:
1.    
При Ленин- буржоазен характер на съвременната демокрация, буржоазията продължава да държи в своите ръце целия апарат на държавната власт, нека шепата експлоататори продължават да използват старата, буржоазната държавна машина!;  Произвежданите при такива условия избори буржоазията, разбира се, обича да нарича „свободни”, „равни”, „демократични”, „всена­родни”, защото тези думи служат за скриване на ис­тината, за скриване на факта, че собствеността върху средствата за производство и политическата власт си остават в ръцете на експлоататорите, че поради това не може и дума да става за действителна свобода, за действително равенство за експлоатираните, т. е. за грамадното мнозинство от населението.;буржоазията е изгодно и необходимо да скрива от наро­да буржоазния характер на съвременната демокра­ция, да я рисува като демокрация изобщо или като „чиста демокрация”; Буржоазията е принудена да лицемери и да на­рича „общонародна власт” или демокрация изобщо, или чиста демокрация (буржоазната) демократична­та република, която на дело представлява диктатура на буржоазията, диктатура на експлоататорите над трудещите се маси.;  демо­крацията за богатите ;  свободата на събранията и печата за малцинството, за експлоататорите, ; буржоазната държава; общонародните избори и т. п. са диктатура на бур­жоазията

2.     При Сугарев- нищо по-ужасно от това една държава да бъде управлявана по непрозрачен начин – и да обслужва неясни олигархически интереси, ръководейки се от сключени потайно политически сделки; да култивира подмяна и лъжа – и да поражда единствено омерзение у своите обитатели.; мафията натрупа мускули, нароиха се кухи банки и кредитни милионери, подготви се почвата за поредното ограбване на страната ни и поредната национална катастрофа, която настъпи в края на 1996 г; безпринципностите на фасадната демокрация, отказваме да бъдем само поданици и да следваме единствено стратегиите си за лично оцеляване.

Обобщаваме по първи пункт: и двамата отбелязват псевдодемократичния характер на обществото; реалната политико- икономическа власт е в ръцете на определена прослойка, упражняваща тотален диктат.

II. Новото общество:

1.При Ленин- марксистите, комунистите  го разобличават и казват на работниците и на трудещите се маси искрено и открито истината: на практика де­мократичната република, учредителното събрание, общонародните избори и т. п. са диктатура на бур­жоазията и за освобождението на труда от игото на капитала няма друг път освен замяната на тази дик­татура с диктатурата на пролетариата. Само дикта­турата на пролетариата е в състояние да освободи човечеството от гнета на капитала, от лъжата, фал­ша, лицемерието на буржоазната демокрация, на де­мокрацията за богатите е в състояние да установи демокрация за бедните, т. е. да направи благата на демокрацията фактически достъпни за работниците и бедните селяни, докато сега (дори и при най-демок­ратичната — буржоазната — република) благата на демокрацията фактически са недостъпни за грамад­ното мнозинство от трудещите се.;  Това ще бъде замяна на фактическата диктатура на буржоазия­та (диктатура, лицемерно прикривана от формите на демократичната буржоазна република) с диктатура­та на пролетариата. Това ще бъде замяна на демо­крацията за богатите с демокрация за бедните. Това ще бъде замяна на свободата на събранията и печата за малцинството, за експлоататорите, със свобода на събранията и печата за мнозинството от населе­нието, за трудещите се. Това ще бъде гигантско, све­товноисторическо разширяване на демокрацията, нейното превръщане от лъжа в истина, освобожде­ние на човечеството от оковите на капитала, който изопачава и окастря всяка, дори и най-„демократичната” и републиканска буржоазна демокрация. Това ще бъде замяна на буржоазната държава с про­летарска държава,;  демокрация за бедните.; свобода на събранията и печата за мнозинството от населе­нието, за трудещите се ;  про­летарска държава

2. При Сугарев- Те искат просто да се махнете – и Вие, и Вашето правителство, и новата тройна коалиция, която го подкрепя. Те изпитват отвращение към всичко онова, което им предлагате като днешна политическа реалност – и отказват да Ви търпят повече, отказват да живеят в лъжа.;  И именно поради това техният протест е знаменателен – той съдържа в себе си повече, неизмеримо повече от това да бъдат пометени поредните отрепки  от политическата сцена на България. Този протест казва едно: така повече не може. Отказваме да търпим подмяната, отказваме да живеем по безпринципностите на фасадната демокрация, отказваме да бъдем само поданици и да следваме единствено стратегиите си за лично оцеляване; Тези хора вече знаят, че има нещо по-висшо от чорбата, която се каните да им предложите – че има свобода, има дух, има достойнство и морал. Тези хора не искат само Вашата оставка – искат с Вас да си тръгнат и разните Ви тайни и явни попечители, искат да си отиде Вашият мърляв и мизерен свят, подменил и обрекъл общото българско бъдеще. Те искат качество на живот, който вашите властови стратегии на подмяната не могат да им предложат; искат да не се срамуват, че са българи, искат пътят към човешкото достойнство и просперитет да не минава вече през Терминал 2.; В тези часове чрез тях се ражда гражданска България – и Вие нямате нито правото, нито силата да възпрете това рождание.

По втори пункт и двамата говорят за разобличаване на псевдодемокрацията и постигане на общонародна демокрация; при Ленин-  диктатура на пролетариата,  другояче казано демокрация на бедните, при Сугарев- демокрация на гражданите; освобождаване от лъжата, фалша и лицемерието на привидната демокрация.

III. Инструмент на промяната:

1. При Ленин- Маркс и Енгелс считаха за необходи­мо да обърнат специално вниманието на работниците върху това, че пролетариатът не може просто да зав­ладее готовата (т. е. буржоазната) държавна маши­на и да я пусне в движение за своите цели, че той трябва да я разруши, да я разбие.; марксисти и комунисти
Това ще бъде замяна на буржоазната държава с про­летарска държава, която замяна е единственият път към отмирането на държавата изобщо.
А защо да не може да се постигне тази цел без диктатурата на една класа?; Защото от общество, в кое­то една класа потиска друга, не може да се излезе иначе освен чрез диктатурата на потиснатата класа. Защото само пролетариатът е в състояние да победи буржоазията, да я събори, защото той е единствена­та класа, която е обединена и „школувана” от капитализма и която е в състояние да увлече след себе си колебаещата са маса на живеещите по дребнобуржоазен начин трудещи се, да я увлече след себе си или най-малко да я „неутрализира”.; Защото само сладникавите еснафи и филистери могат да мечтаят, залъгвайки с тези мечти и себе си, и работниците, за събаряне игото на капитала без продължително и трудно задушаване съпротивата на експлоататорите; Революциите са локомотивите на историята, каз­ваше Маркс. Революциите бързо учат. Градските ра­ботници, селските ратаи...;Пролетариатът ще види — толкова по-скоро, колкото по-пълно бъде господството на споменатите „вождове”, — че само замяната на буржоазната държава, дори най-демо­кратична буржоазна република, с държава от типа на Парижката комуна (за която толкова много е говорил Маркс, изопачен и предаден от шайдемановци и кауцкиевци) или с държава от типа на Съветите е в състояние да открие пътя към социализ­ма. Диктатурата на пролетариата ще избави човече­ството на игото на капитала и от войните.

2.При Сугарев- хиляди българи;
Хората, които крещят “Оставка!”’ ;В тези часове чрез тях се ражда гражданска България

По трети пункт установяваме и при двамата наличието на обществена група, призвана да осъществи промените; при Ленин- това е работническата класа начело с марксистите- комунисти; при Сугарев това са протестиращите граждани.

IV. Начин за осъществяване на промяната:

  1.При Ленин- Революциите са локомотивите на историята; класовата борба и събаряне игото на буржоазията ;  диктатурата на потиснатата класа; замяна на фактическата диктатура на буржоазия­та (диктатура, лицемерно прикривана от формите на демократичната буржоазна република) с диктатура­та на пролетариата; Диктатурата на пролетариата ще отнеме от капиталистите в полза на трудещите се помешчичес­ките къщи, най-добрите здания, печатниците, складо­вете с хартия.; пролетариатът не може просто да зав­ладее готовата (т. е. буржоазната) държавна маши­на и да я пусне в движение за своите цели, че той трябва да я разруши, да я разбие.

2.     При Сугарев-  гражданското неподчинение, с което несъмнено ще Ви се наложи да се сблъскате, и индивидуалните акции ; Вървете си в мир, г-н премиер, вървете си, докато още има мир в България – защото от един момент нататък може да бъде късно.;да бъдат пометени поредните отрепки от политическата сцена на България. ; гражданският гняв 

По този пункт се установява общият възглед за непримирима борба до окончателното установяване на новия обществен ред; при Ленин- събаряне на буржоазната диктатура и замяната ú с диктатура на потиснатата класа; при Сугарев- незабавно премахване на олигархичния модел за управление на обществото и замяната му с гражданска държава.

V. Маниакална убеденост в собствената  непогрешимост и готовност за революционни действия(насилие)
        
  Да заменим  в статията на вожда на болшевишката революция      Ленин:
        „буржоазна демокрация” с „фасадна демокрация”;
       „буржоазия” с „олигархия” или „мафия”;
       „диктатура на пролетариата” с „власт в ръцете на гражданите”;

      „марксистите" и „комунистите” с „гражданите”

      и още няколко леко видоизменени термина заради историческия   контекст в прочувственото писание на вожда на гражданската революция Сугарев.
И при двамата идеолози установяваме призив за непоколебима борба за разрушаване до основи на прогнилия стар свят на псевдодемокрацията до окончателната победа на здравите прогресивни сили, представена като истина от последна инстанция. Който отрича тези постулати, се превръща незабавано във враг на народа и следва да бъде смазан с железен юмрук. Налице е един и същ тип зловещо и маниакално усещане за месианска предопределеност, революционна непогрешимост и фанатична вяра в светлото бъдеще- абсолютна убеденост в края на историята.
Но както казват в Русия, Сугарев, с налудичевия блясък в очите и преиграната фалшива саможертвеност на треторазряден посредствен театрален артист,: Всё это уже было!

VI. Резултати от този тип идеология

С една дума- чистокръвен брутален болшевизъм в брутално действие. Болшевиките потопиха Русия в океан от кръв и спънаха развитието ú за столетия.
Сугарев и себеподобните му деятели от зората на демокрацията у нас се изгавриха по изпитания болшевишки метод на истината от последната инстанция, на назидателното насочване на дулото на показалеца към враговете на демокрацията, и на революционния терор с въжделенията и мечтите на милиони убедени демократи. Като резултат от това камък върху камък не остана от Съюза на демократичните сили, факт, който твърдоглавите им болшевишки мозъци все още не могат и не искат да проумеят. И сегашните им жалки напъни да се върнат на политическата сцена, яхвайки протестите, вещаят подобен фатален завършек.

Четем двата текста и се питаме дали не четем един и същи текст.




Николай Ризов
www.provokativno.blogspot.com











ПЛОЩАД "НЕЗАВИСИМОСТ"




Бранят
гордо
своите
Термопили
Леонидови
спартанци
Триста-

Протестират
днес
морални
сили-
ордите на 
Митко
Каратиста


--------------------------------------------



ТЪЛПАТА
.
 
„Аз се бунтувам, следователно съществувам”, казваше робът. Метафизичният бунт промени тази формула в: “Аз се бунтувам, следователно съм сам”.
 Албер Камю-"БУНТ И РЕВОЛЮЦИЯ”

„Човекът-маса действително си мисли, че той е държавата и все повече се стреми да я задейства, да смаже чрез нея всяко съзидателно  малцинство,  което  го  смущава независимо в какво: в политиката, в идеите, в индустрията.”
 Хосе Ортега-и-Гасет 

„Отделният човек има чувството,че включвайки се в масите,той прекрачва границите на своята личност.И се чувства облекчен,тъй като там са отречени всички дистанции,които го тласкат обратно към самия него и го карат да се затваря в себе си.”
Елиас Канети-„Масите”


Пълзят
по улиците
глисти
Квичат
прасета
породисти

Тълпата
уличница
долнопробна
с душица
примитивна
злобна

Не вярвам
в бунта
на тълпата
в размахването
на метлата

Тълпата
е продажна
курва
след
новия
водач
се втурва

Щом
старият
боклук
се махне
и новият
герой
я яхне

Не вярвам
на човека-маса
със  масова
култура
втасал

Не вярвам
в прогресивни
сили
те водят  
Шикългрубер
с Джугашвили

НО ВЯРВАМ
в бунт
на индивида
бунт горд
свиреп
и без надежда
заклан
брутално
бик
в корида
но без главата
да навежда






 ------------------------------------------------------------------------



ВРАГ НА НАРОДА
                                              Чистата съвест се надсмива на лъжливите слухове
 Латинска поговорка 

"Атинската школа" - Рафаело Санцио











Аз бях против
народната власт
преди осемдесет и девета
Партията
ме нарече
враг на народа


Аз бях против
сините демократи
след промените
Болшевиките
ме нарекоха
комунист


Аз бях против
столетната партия
деветдесет и седма
Червените бабички
ме нарекоха
фашист


Аз бях против
мироналагащите операции
на жълтите атлантици
Брокерите
ме нарекоха
приятел на терористите


Аз бях против
патриотите
в атака
Комунистите
ме нарекоха
национален предател



Аз бях против
либералната партия
за права и свободи
Агентите
ме нарекоха
подпалвач на етническия мир


Аз бях против
достопочтените митрополити
от Светия синод
Доносниците
ме нарекоха
Сатана


Аз бях против
гражданите
за европейско развитие
Мутромилиционерите
ме нарекоха
комунист


Аз бях против
народната власт
през две и тринадесета
Улицата
ме нарече
враг на народа...




НИКОЛАЙ РИЗОВ                   28 февруари 2013


---------------------------------------------------------------------------------------------------



ЖИВА ВОДА ОТ ИЗВОРА
ЧЕТЕМ  СВЕТОТО ЕВАНГЕЛИЕ ОТ МАТЕЯ

При това ви казвам,по-лесно е камила да мине през иглени уши,отколкото багаташ да влезе в Божието царство.
(Мат.19;24)

Да не мислите,че дойдох да поставя мир на земята;не дойдох да поставя мир,а нож.
Защото дойдох да настроя човек против баща му,дъщеря против майка й и снаха против свекърва й;и неприятели на човек ще бъдат домашните му.
Който люби баща или майка повече от мене,не е достоен за мене;и който люби син или дъщеря повече от мене,не е достоен за мене;и който не земе кръста си и не върви след мене,не е достоен за мене.
(Мат.10;34-38)

Всичко ми е предадено от Отца ми;и,освен Отца,никой не познава Сина;нито познава някой Отца ,освен Сина и оня,комуто Сина би благоволил да го открие.
(Мат.11;27)

Който не е с мене,той е против мене;и кйто не събира с мене,разпилява.
(Мат.12;30)

лицемерци!добре е пророкувал Исая за вас,като е казал:”Тия люде се приближават при мене с устата си и ме почитат с устните си;Но сърцето им далеч отстои от мене”.
(Мат.15;7,8)

Ако те съблазни ръката ти или ногата ти ,отсечи я и хвърли я;по-добре е за тебе да влезеш в живота куц или недъгав,отколкото с две ръце или с две нозе да бъдеш хвърлен във вечния огън.
(Мат.18;8)

В оня ден мнозина ще ми рекат,Господи!не в твоето ли име пророкувахме,не в твоето ли име бесове изгонихме,и не в твоето ли име направихме много велики дела?Но тогава ще им заявя,Аз никога не съм ви познавал;махнете се от мен вие,които вършите беззаконие.
(Мат.7;22,23)

А друг от учениците му рече:Господи,позволи ми първом да отида и погреба баща си.Но Исус му рече:Върви след мене,и остави мъртвите да погребат своите мъртъвци.
(Мат.8;21,22)

Но идете и научете се ,що заначи тая дума:”Милост искам,а не жертва,...”
(Мат.9;13)

Не бойте се от ония,които убиват тялото,а душата не могат да убият,...
(Мат.10;28)

Затова ви казвам,не се безпокойте за живота си,какво ще ядете или какво ще пиете,нито за тялото си,какво ще облечете.Не е ли животът повече от храната,и тялото от облеклото?Погледнете на небесните птици,че не сеят,нито жънат,нито в житници събират:и пак небесния ви Отец  ги храни.Вие не сте ли много по-скъпи от тях?
(Мат.6;25,26)

и защо гледаш съчицата в окото на брата си,а не внимаваш на гредата в твоето око?
(Мат.7;3)

Не давайте свято нещо на кучетата,нито хвърляйте бисерите си пред свините,да не би да ги стъпчат с краката си и се обърнат,та ви разкъсат.
(Мат.7;6)

Пазете се от лъжливите пророци,които дохождат при вас с овчи дрехи,а отвътре са вълци грабители.
(Мат.7;15)

И когато се молите,не бивайте като лицемерите;защото те обичат да се молят стоещи по синагогите и по ъглите на улиците,за да ги виждат човеците;истина ви казвам,те са получили вече своята награда.А ти,когато се молиш,влез във вътрешната си стаичка,и като си затвориш вратата,помоли се на своя Отец,...
(Мат.6;5,6)

Недейте си събира съкровища на земята,дето молец и ръжда ги изяждат,и дето крадци подкопават и крадат.Но събирайте си съкровища на небето,дето ни молец,ни ръжда не ги изяжда,и дето крадци не подкопават нито крадат;защото,дето е съкровището ти,там ще бъде и сърцето ти.
(Мат.6;19-21)

Никой не може да слугува на двама господари;защото или ще намрази единия,а ще обикне другия,или към единия ще се привърже,а другия ще презира.не може да слугувате на Бога и на мамона.

(Мат.6;24)


---------------------------------------------------------------------------------



   Като се обърне каруцата — пътища много.
      
       (Обърнати пословици и поговорки)
Настрадин Ходжа

На краката лъжата е къса.
Направи море,пък го хвърли в доброто.
Прекаленият бог и на светеца не е драг.
Кучето си върви,керванът си лае.
Залудо стой,залудо не работи.
На една кола сопи едно гърне стига.
На гол пищов чифте задници.
Вържи селото,да е мирен попът.
По-добре сокол в небето,
отколкото врабче в ръката.
Вода да стисне,камък ще пусне.
И агнето сито,и вълкът цял.
Който облизва пръстите,той бърка в меда.
Който сполучи,той ще се учи.
Дървото не пада по-далеч от крушата.
Дупка дума не прави.
Всеки гьол да си знае жабата.
От всяка свирка дърво не става.
На крива вселена ракетата й виновна.
Сложил си торбата в главата.
Негонен гузен бяга.
Умрял вълк от кон не го е страх.
На очите страхът е голям.
Хем му стиска,хем не му се иска.
На умрял нож куче вади.
Бий магарето, да се сеща самара.
Пустиня в глас.
Всеки плод дърво не дава.
Сиромах дявол-жив човек.
Две бърлоги в една мечка не живеят.
Скъпото е по-евтино.
По-добре последен в село,отколкото пръв в града.
По-добре с лудия да тичаш,отколкото с мъдрия да лежиш.
Напънала се мишката,че родила планина.
Бащина сполука-синова поука.
Покрай Свети Ивана намразих и наш Ивана.
Работи през грош за куп.
Планината правда премества.
Умира,но не се дави.
Службата си е дружба,дружбата-служба.
Който няма да умре,той не се е родил.
Който се смее най-добре,той се смее последен.
Магаретата се ритат,атовете теглят.
Вода в чаша буря.
И пияният бяга от лудия.
Глупавият пие виното,умният копа лозето.
Докато гонеше питомното,изтърва дивото.
Пази,сляпо,бог да прогледа!
Лай куче,да те храни.
Светът излезе на бяла истина.
Ако има прошка,има и грешка.
Яж,Пено овчара,че си сирене сакала.
Първо ме беси,пък тогава ме съди.
Комшиите по мързеливата жена преспиват.
Една пролет птичка не прави.
Да би чудо видяло,не би мирно седяло.
По-добре никога,отколкото късно.
Водата кръв не става.
Господ забравя,но не забавя.
Лозето не ще мотика,а молитва.
Кон го вее на бял вятър.
Да ме опазят приятелите ми от господ,от враговете си 
сам ще се пазя.
Който лапа,той се цапа.
Всяко добро за зло.
Който зло намира,зло мисли.
Глас божи-глас народен.
Гробът мълчание копае.
Работата си знае мълчаливия.
Отворил един език-сто усти.
Който слуша жената,напуща си хората.
Краставите баири през девет магарета се подушват.
Каквито братята,такъв и игуменът.
Да го питам господ на кой аз се кланя.






Няма коментари:

Публикуване на коментар