сряда, 8 май 2013 г.

ТИ,КОЙТО ПОЧУКА ПО ОБУВКАТА МИ

                                   Не ти, комуто се кланят
                                   калугери и попове...
                                                    Христо Ботев

     Господи,
Ти,който
плавно слезе от небето,
доверчиво приближаваш-
                    багрено великденско яйце,
                    жив живот,тъй-странно хубав-
и кълвеш зрънцата по паважа,
и почукваш с човка по обувката ми,
поривисто пърхаш,пърхаш
и с криле ме милваш по крачола,
възприел ме като статуя
навярно

Ти,който
във подножието ми закрила търсиш
от тълпите,
хукнали към храма,
недовиждащи Те
в празничния ден,
недовиждащи Те
в празния си бяг

Чукай,Господи,
по-силно-
                 багрено великденско яйце,
                 жив живот,тъй-странно хубав,-
чукай Ти,небесна птицо,
да разбудиш каменната статуя,
във която се превърнах
най-подир
Хлопай,ще ти се отворя!
............................................
По паважа прогърмя кола
и изхвръкна Господът уплашен...

                               Великден,97

Няма коментари:

Публикуване на коментар