понеделник, 27 май 2013 г.





AVE CAESAR
                                         Ave Caesar, morituri te salutant! 
                                               




Октавиан Август
Първи
черна чернилка
августовска

Води за повода
мрака
черния август
обяздил

Води със себе си
мрака
с него да го запомня
ми каза

В мръсна моряшка фланелка
и в маратонки разпрани
сбутал живота си
цигански

Як като мракът
зад себе си
нисък набит
и величествен

Спря ми сърцето да бие
колчем се взрях
във сърцето му
Ливия тупкаше там

Да ми изкара го викнах
боклука
мен да изкара
от мене си

Пръстен поиска
в отплата
щял да дари
годеницата

Още поиска
пружините
Ливия в спалня
да люби

Ливия Друзила
римска императрица
Како я виж я
на снимката
светна дисплей на мобилния
Ливия светна покорно

Беше дебела порусена
отровнозелена покруса
бузите давят
очите и

Сластно изпружила в мрака
двата си яки балдъра
мракът простена
надървен

Много е готина
како
Ливия
мойта изгора

С нея ще се
оженим
ще ли ни дойдеш
на сватбата

И аз жалостива
понеже съм
пръстен му дадох
пружините

Ръка ми целуна
човекът
две усти сякаш
ме парнаха

Яхна на двора ми
мрака
шибна го яко
с камшика си

Мракът изцвили
на воля
И вдъхновен и небесен
Октавиан се понесе...

Аве Цезаре
отиващите
на смърт
те поздравяват!

..................................................................

Сам съм сама
на двора
мрака прегръщам
издъхнала

Сам съм сама
на двора
чакам да дойде
утрото...



февруари 2012                                                                           НИКОЛАЙ РИЗОВ

                                   

                                                    



















Няма коментари:

Публикуване на коментар